OldPain2Go®

Je hebt al langere tijd chronische pijn- of lichamelijke klachten. Je bent onderzocht door artsen en mogelijk is er een diagnose gesteld. Maar ze kunnen niet veel voor je doen behalve symptoombestrijding. De boodschap is ‘leer er maar mee leven’. Je voelt je onbegrepen en hebt weinig hoop meer op een pijn- of klachtvrij leven.

Waarschijnlijk heb je van alles al geprobeerd om van je (pijn)klachten af te komen. Lees en kijk dan even verder hoe OldPain2Go® je mogelijk kan helpen.

Chronische pijn

Pijn is een nuttige beschermende boodschap van je brein om je aandacht te trekken bij (fysieke) beschadiging of overbelasting. Het helpt je om erger te voorkomen. Maar ook zonder schade kan er sprake zijn van pijn. Soms blijft het lijf een (pijn)signaal afgeven na het herstel van een (fysiek) trauma of een periode van chronische spanning, terwijl het eventuele beschadigde weefsel al helemaal is genezen. Dan kan je spreken van chronische (pijn)klachten.

Alarmbel

Bij chronische (pijn)klachten activeert het brein onterecht een alarmsignaal om het lijf te beschermen. De in- of externe signalen die binnenkomen in het brein worden verkeerd (als gevaar) geïnterpreteerd en een over-beschermend programma wordt opgestart. Vergelijk het met een brandalarm dat blijft rinkelen terwijl de brand al is geblust.

Dit alarmsignaal is gebaseerd op een oude programmering, die in een bepaalde periode van je leven nodig is geweest. En die steeds sterker wordt naarmate je pijnervaringen, gedachten en gevoelens hierover ervaart. Een vicieuze cirkel.

Zit deze pijn dan tussen mijn oren?

Nee. Zeker niet. Alle pijn is echt. Door onderzoek met een MRI-breinscan weten we dat fysieke en emotionele pijn worden verwerkt in het hetzelfde deel van het brein. Pijnprikkels die verdwenen hadden moeten zijn, worden door de vicieuze cirkel zo gevoelig dat zij al getriggerd worden door hele kleine lichamelijke, emotionele of mentale prikkels zoals stress. Zo kan een verdwenen exceem bij stress ineens weer opvlammen.

De resetknop

Pijnuitstralingen zijn omkeerbaar. Niet-functionele pijn of klachten kunnen uitgezet worden. Met de methode OldPain2Go® druk je op de resetknop van het brandalarm. Oude pijn en spanning, die geen functie meer heeft wordt uitgeschakeld.

OldPain2Go® werkt met het zelfhelend vermogen van de mens. De resetknop bevindt zich in het onderbewustzijn. Zonder hypnose of trance gaat het onderbewustzijn zien dat het alarmsignaal niet meer nodig is, dan zal het oude pijnbericht (nagenoeg) helemaal of uitschakelt worden.

Is dit wat je wil? Klik dan op onderstaande button voor meer informatie

OldPain2Go-pijnreductie